tisdag 7 januari 2014

Bloggalmanacka2014

Jag hakar på denna Bloggalmanacka 2014. Originalet kommer från Onekligen, med modifieringar enligt makrill. Makrillens orsaker till bloggalmanacka tilltalade mig, har länge också funderat vad just min blogg är bra för. Velourbyxor i mängder är inte det som åtminstone lockar mig att läsa en blogg, och det finns en risk att min blogg blir sån... Med hjälp av dessa rubriker blir bloggen  kanske mer innehållsrik och så kanske velourbyxorna inte blir så iögonfallande. ;-) Nedan alltså Bloggalmanacka 2014, min version med mycket lånat från Onekligen och makrill.


1.  Det här tänker jag om sy- och pysselåret 2014
2. 5 sygrejor jag inte klarar mig utan
3. Tada! Så här ser det ut i min syhörna just nu
4. En grej jag vill lära mig
5. Bästa tygfyndet
6. Det skulle jag ALDRIG få för mig att sy!
7. Bästa retrotygfyndet
8. Min symaskin
9. Favorit trikåtyget
10. Min overlock
11. En grej som gör mig vansinnig när jag syr!
12. Om jag bara fick sy ett par byxor till skulle det vara...
13. Tada! En bild från ...?
14. Ett tyg jag saknar i min tygsamling (trikå)
15. Bästa sytidningen
16. 5 grejor jag tar med mig till en öde ö
17. Det gör jag aldrig om igen!
18. Veckans gör-det-själv-kosmetika-tips
19. En grej som jag är himla bra på
20. Re-do
21. Tada! En bild från syhörnan, vad har ändrat sedan vecka 3
22. Mitt favorittrikåtyg genom åren
23. 5 favoritsybloggare
24. En grej som jag vill att bloggen ska bli förknippad med
25. En sy-blogg som jag gärna läser
26. Hur jag gör för att dölja mitt tygmissbruk
27. Då började jag sy!
28. Tada! En bild från mitt tygförråd
29. En grej som får mig att vråla HIGH FIVE i syhörnan
30. Veckans gör-det-själv-kosmetika-tips
31. Veckans virkprojekt
32. Ett tyg jag saknar i min tygsamling (vävt tyg)
33. 5 sydda favoriter genom åren
34. En grej som är skittråkig att sy/göra
35. Favorit pysselprojekt
36. Mitt största misslyckande
37. Om jag bara kunde få tummen ur så skulle jag...
38. En grej som får mig att bli extra glad
39. Om jag bara får behålla 5 tyger så behåller jag...
40. Favorit stickprojekt
41. Favoritmönsterbok
42. Om jag vore en liten mus som tjuvlyssnade i syhörnan skulle jag få höra...
43. Ett redo-projekt som lyckats
44. Det här skulle jag vilja sy till mig själv
45. Ett ufo som aldrig blev färdigt
46. Favoritfärgkombos jag inte tröttnar på i första taget
47. 5 trådfärger jag aldrig skulle överleva utan
48. Julpysslet anno 2014
49. Det här saknar jag i mitt syrum
50. Ett projekt jag minns
51. Det här skulle jag vilja sy till julklapp men kommer förmodligen inte att hinna med...
52. Det här har varit absolut bäst syåret 2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar