söndag 8 december 2013

Västklänning

 
Denna västklänning är en prototyp, bara jag får den provad på objektet, systerdottern, ska det bli en till i rött tyg med vita prickar. Detta tyg är från loppis, ett impulsköp, visste inte riktigt vad jag skulle med till då jag köpte det. Hade först kantat halsurringning med samma tyg, men det blev fult då jag klippte bort det och lade vit resår i stället. Får tennisvibbar av den, om det inte skulle vara för fiskapplikationen...  Applikationen är en bild från ett annat tyg som väntar på att bli t-skjortor åt pojken. Strök vlisofix bakpå och sydde fast med applikationssiksak (om det nu heter det...) Mönstret är utgått från Lennartssons tröja storlek 92, som jag breddade och förlängde i fållen, även halsurringningen är urtagen. Nu ska västklänning provas och så ska det sys en till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar